KSN Studios

Vertaalproject voor een nationale verkoopslag

Voor een van onze klanten, KSN Studios, een Nederlands marketingbureau/partner, hebben we een grootschalig vertaaltraject ingezet om de internationale markt aan te spreken. Voor het bouwen van een merk is meer nodig dan alleen een website die overal ter wereld gebruikt kan worden. Wanneer ondernemers succesvol worden op een binnenlandse markt en hun eigen merk gevestigd hebben, kiezen ze ervoor een bredere aantrekkingskracht te creëren en zich op internationale markten te richten. Het hebben van een strategie kan soms wat moeilijk zijn en een slechte reputatie opleveren als het niet goed gedaan wordt.

De meeste startende of middelgrote bedrijven hebben uiteindelijk het idee om met hun bedrijf naar het buitenland te gaan, dit is een gebruikelijke strategie voor de toekomstige ontwikkeling van elk bedrijf. Ondernemers kunnen echter verschillende veelgemaakte fouten maken als ze deze stap zetten. Fouten komen meestal vaker voor als bedrijven buiten het vertrouwde terrein treden en besluiten hun goederen en diensten wereldwijd op de markt te brengen. Deze fouten kunnen vermeden worden als ze goed voorbereid zijn.

De eerste en beste stap

Klanten zijn eerder geneigd te kopen op een website in hun moedertaal. Het lokaliseren van een website omvat niet alleen vertalen, maar andere lokaliseringsmethoden kunnen ook inhouden dat je je publiek de mogelijkheid biedt om in hun eigen valuta te kopen, dat je andere afbeeldingen gebruikt, of dat je een specifiek gebied in dat doelland vermeldt. Een andere tip die nuttig kan zijn bij het lokaliseren van je website is het bouwen van hoogwaardige inkomende links van gerenommeerde sites in je doelland.

Let op: dat consumenten in de ene cultuur bepaalde koopgewoonten hebben, wil nog niet zeggen dat die voorkeur universeel is. je moet je doelpubliek identificeren en begrijpen, en nagaan of ze je boodschap en merkbelofte zullen ontvangen.

Elk land is anders en heeft andere culturen, wetgeving en regels.

Kanalen, gedrag & voorkeuren

Behalve algemeen marktonderzoek negeren veel bedrijven en ondernemers het onderzoeken van plaatselijke marketingkanalen, consumentengedrag, of productvoorkeuren. Bedrijven die zich niet voorbereiden zullen het moeilijker hebben om naar andere markten over te stappen. Het is van cruciaal belang grondig onderzoek te doen naar potentiële markten om er zeker van te zijn dat er vraag zal zijn naar je product/diensten, dat de concurrentie redelijk is, en dat de winst die je kunt verwachten de moeite waard is.

Omdat de consumentenculturen over de hele wereld verschillen, moet je je marketingstrategieën aanpassen en nagaan tot welke kanalen je toegang hebt. Hoewel bepaalde merkelementen misschien moeten veranderen vanwege het gedrag van klanten, moeten je kernprincipes en identiteit altijd dezelfde blijven. Dit is precies wat we gedaan hebben bij KSN Studios – een vernieuwde marketingwerkwijze aan de hand van onderzoek naar de doelmarkten: Duitsland, Frankrijk en de UK.

Onze partnerschappen met andere bureaus zoals KSN Studios zijn er niet alleen op gericht zijn te profiteren van de technologie of het klantenbestand van het andere bedrijf. Om het partnerschap zo waardevol te maken als het maar kan, moet het ook gaan over leren, groeien, en profiteren van elkaars kennis en ervaring.

Daag jij ons uit?

Neem vrijblijvend contact met ons op