Kelvi

Een optimalisatieslag voor Meubelwebshop Kelvi

Meubelwebshop Kelvi had een aantal SEO werkzaamheden ondernomen en social media content geplaatst. Niet wetende dat advertising het daadwerkelijke succes story van het meubelmerk zou worden!

Het team van DVLS ontwikkelde en optimaliseerde als eerst de product feed om ervoor te zorgen dat alle noodzakelijke informatie werd opgenomen in de advertenties en productpagina’s. Deze informatie omvat productspecificaties, productafbeeldingen en alle andere aanvullende informatie (zoals verzendkosten en retourbeleid). Nadat de advertentiecampagnes live waren gegaan, schakelde het team over op de “experimentele modus”, waarin ze de prestaties van elke advertentie en advertentiecampagne beoordeelden en waar nodig doorlopend aanpassingen maakten. Naast het voortdurend optimaliseren van de productfeed en de advertentie-inhoud betekende dit ook het aanpassen van de bied- en targetingdefinities.

Advertising initiatieven veel kosteneffectiever

Over het geheel genomen bleken Kelvi’s advertising initiatieven veel kosteneffectiever en meer sales op te leveren dan de SEO werkzaamheden en de content die zij hadden geplaatst. De belangrijkste les hier is dat e-commerce bedrijven met fysieke producten absoluut moeten overwegen om via Google Shopping te adverteren.

Met Google Shopping bijvoorbeeld, kunt u veel meer informatie op één plaats tonen dan met de meeste andere vormen van reclame (vooral tekstgebaseerde Google Ads). Naast de mogelijkheid om productspecificaties en servicegerelateerde informatie op te nemen, is de opname van productafbeeldingen alleen al voldoende om Shopping-advertenties als effectiever te beschouwen dan hun op tekst gebaseerde verwanten.

Om te beginnen moest het team hoogwaardige, waardevolle inhoud creëren voor het beoogde publiek. Hoewel ze zich natuurlijk concentreerden op het creëren van instructieve en informatieve content over onderwerpen zoals het inrichten en decoreren van een woning/tuin of kantoor, creëerden we ook content en advertenties over onderwerpen die er meer mee te maken hadden, zoals de daadwerkelijke producten.

Winst behalen met een beperkt marketingbudget

Content via organische middelen

Omdat Kelvi een beperkt marketingbudget had, streefden ze ernaar hun content en merk te promoten via organische middelen, zoals het posten van social media posts. Dit was niet genoeg, maar stelde het merk wel in staat om wat broodnodige zichtbaarheid te krijgen op gevestigde websites met een betrokken en relevante achterban. Het laatste stukje van de puzzel kwam in de vorm van advertenties.

Daag jij ons uit?

Neem vrijblijvend contact met ons op